Bestilling
Din bestilling kan kun ske via hjemmesiden www.alpacashoppen.dk
Når du handler på Happy Lama Fairtrades hjemmeside www.alpacashoppen.dk indgås aftaler på dansk.
Du vil ved endeligt køb/ordreafgivelse altid aktivt skulle give dit samtykke til godkendelse af vores salg og handelsbetingelser samt vores privatlivspolitik.
Hvordan handler jeg på www.alpacashoppen.dk?
• Vælg vare(r) og tilføj til indkøbskurven.
• Læs og godkend Happy Lama Fairtrades betingelser og privatlivspolitik
• Indtast personoplysninger: navn, adresse osv. Felter med * skal udfyldes
• Godkend personoplysninger. Ordre afgives.
• Bekræft køb. Betaling gennemføres gennem sikker forbindelse
Forespørgsel på afgivet ordre
Har du en forespørgsel på din ordre, skal du sende en mail til happylama@alpacashoppen.dk. Skriv tydeligt, hvad du ønsker at vide, og husk at angive ordrenummeret på din bestilling.
Betaling og Gebyr
På www.alpacashoppen.dk kan du benytte følgende betalingsformer:
• Dankort
• Visa Dankort
• MasterCard
Betalingstransaktioner er gebyrfrie. Der vil stå Happy Lama Travel på dit kontoudtog, da Happy Lama Fairtrade og Happy Lama Travel deler CVR-nr.
Alle priser er i danske kroner inkl. dansk moms på 25%
Når du indtaster dine kortoplysninger, sendes disse direkte via Quickpay til NETS (Tidligere PBS). Oplysningerne udveksles krypteret, og ingen andre end du og NETS kan se dem.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Happy Lama Fairtrade. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fragt og Levering
Vi leverer som standard kun til Danmark – ikke til Grønland og Færøerne. Er du bosiddende uden for Danmark, så skriv en mail til happylama@alpacashoppen.dk med dine ønsker og din adresse, så vil vi beregne transportomkostningerne.
Ønskes en anden leveringsadresse end fakturaadressen, indtaster du denne i bestillingsprocessen.
Alle varer sendes med GLS eller DAO til udleveringssted. Der er ikke mulighed for afhentning eller aflevering på vores adresse, medmindre det er specifikt aftalt.
Alle ordrer til udleveringssted leveres fragtfrit. Ønskes levering til en specifik leveringsadresse koster det 30 kr.
Leveringstid
Happy Lama Fairtrade behandler din ordre så hurtigt som muligt, og du vil normalt have lagervarer inden for fire hverdage. Hvis der er problemer med en levering, vil du modtage en mail med konkret forklaring.
Forbehold
Der tages forbehold for udsolgte varer, trykfejl og prisændringer.
Fortrydelsesret
Der er mange juridiske formaliteter forbundet med fortrydelse, ombytning og reklamation, som skal være beskrevet i handelsbetingelser – Dem kan du læse nedenfor. Happy Lama Fairtrade har imidlertid nedenstående meget pragmatiske tilgang til disse forhold.
Du skal være tilfreds med dit produkt og din handel. Er du ikke tilfreds din vares kvalitet eller egenskaber, så skriv til happylama@alpacashoppen.dk og vi finder en dialogbaseret løsning.
Happy Lama Fairtrade yder to ugers fuld fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder uanset om du har handlet online eller købt produktet på et marked. Hvis du vælger at gøre brug af fortrydelsesretten, skal varen tilbagesendes i samme stand og mængde. Omkostningerne ved at sende varen retur afholdes af dig.
Du skal returnere varen til Happy Lama Fairtrade på nedenstående adresse:
Happy Lama Fairtrade ApS.
Byagerparken 54
4030 Tune
Ombytning
Er varen defekt ved modtagelse skal varen tilbagesendes med det samme.
Når vi har modtaget den retursendte vare og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for at ombytningsretten kan udnyttes, modtager du en ny vare.
Er det ikke muligt at ombytte varen bliver købesummen returneret ved kreditnota og bankoverførsel.
Du skal returnere varen til Happy Lama Fairtrade på nedenstående adresse:
Happy Lama Fairtrade ApS.
Byagerparken 54
4030 Tune
Reklamationsret
Der gives efter købeloven en reklamationsret på 24 mdr. på alle varer.
Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse fejl og mangler ikke er opstået ved din fejlagtige brug eller fejlagtig pleje af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvis varen er behæftet med fejl/mangler er du berettiget til at kræve omlevering. Det vil sige at man kræver en ny vare fremsendt, som erstatning for den der reklameres over. Dette forudsætter at reklamationen er berettiget, samt at omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Happy Lama Fairtrade.
Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden to måneder anses reklamationen altid for at være rettidig.
Du har som kunde krav på at få varen repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og dette ikke vil medføre væsentlige omkostninger for Happy Lama Fairtrade.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på nedenstående adresse:
Happy Lama Fairtrade ApS.
Byagerparken 54
4030 Tune
Når du returnerer varen, bedes fyldestgørende information følge pakken – Eksempelvis kopi af ordrebekræftelsen med påskrevet forklaring. Happy Lama Fairtrade modtager ikke pakker pr. efterkrav.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her –http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse happylama@alpacashoppen.dk
Cookie- og Privatlivspolitik